/* */

Poznajcie gości konferencji Enea Spring Break!

16/04/2019

Dzięki współpracy z Instytutem Adama Mickiewicza (Don’t Panic! We’re From Poland) konferencję uświetnią zaproszeni przez IAM goście!

Dagmara Szastak:


absolwentka kulturoznawstwa, badaczka mediów, dyplomowana dziennikarka. Ukończyła także ochronę środowiska w ramach studiów międzywydziałowych na Uniwersytecie Śląskim. W przeszłości dziennikarka związana z kilkoma tytułami prasowymi i portalami internetowymi. Współautorka podręcznika akademickiego „Zarządzanie redakcją prasową” oraz autorka artykułów naukowych, dotyczących zarządzania mediami. Od 2013 r. pracownik działu merytorycznego instytucji Katowice Miasto Ogrodów. Odpowiada m.in. za projekty edukacyjne. Koordynuje projekty takie jak: Dzielnica Brzmi Dobrze, URBACT StageOn. Music Schools for Social change oraz ICORN (The International Cities of Refuge Network). Od 2019 r. pełni funkcję samodzielnej specjalistki do spraw programowych. Współodpowiada za organizację wydarzeń realizowanych w ramach programu Katowice Miasto Muzyki UNESCO, a także zajmuje się organizacją pobytu artystów i zagranicznych gości w Katowicach.

David Bali:

Dávid Bali is the responsible person behind HOTS (Hungarian Oncoming Tunes), the Hungarian music export office since 2016 through an open application of the Hungarian Cultural Fund (NKA), the amplifier behind a tailor-made, music funding scheme focusing on emerging talents, Hangfoglaló (fka Cseh Tamás Program). In the last two and a half years, since the initiative exists, HOTS was able to set a basic framework for a pro-active strategy that helps the local stakeholders to meet specific knowledge about their possible target regions; let them learn about distribution schemes and earning additional incomes outside of touring; funding 200+ artists partially to tour 50+ countries; co-funding 93 local professionals to visit professional conferences, and also hosting dedicated workshops, including a mentor & art camp, OBL. The method itself, and the open funding scheme is deeply inspired by the activities and results of Don’t Panic! We’re from Poland, and the lurning curve also helped the activities of HOTS to increase the international royalty incomes, while only in last year, 21 Hungarian acts was able to present their artistic vision on 27 professional events in 18 countries.

Dominika Kruchňová:

Dominika Kruchňová has been in the music industry since 2011. During her career she worked with several Czech and foreign bands and with a lot of festivals too. The list of festivals include: Mighty Sounds, United Islands of Prague, Metronome etc. She has a degree in Music Management at the University of Jan Evangelisty Purkyne. At present she is the manager of Pipes and Pints and the vice president of the MMF Czech Republic.

Iwona Skwarek:

Iwona Skwarek to producentka, kompozytorka i autorka tekstów. Znana jest przede wszystkim z działalności w duecie Rebeka, który ma na koncie trzy płyty długogrające („Hellada”, „Davos”, „Post Dreams”)  i został doceniony zarówno przez krytykę, jak i publiczność. Iwona zagrała jako duet Rebeka ponad 400 koncertów w 12 krajach, w tym na takich festiwalach jak Primavera w Barcelonie, Sziget w Budapeszcie czy Open’er w Gdyni. Zajmuje się przede wszystkim tworzeniem muzyki elektronicznej, a ostatnio także DJowaniem. Wystąpiła gościnnie w produkcjach portugalskiego producenta Moullinex’a i na festiwalu Muzyki Filmowej w Sopocie, gdzie wraz z orkiestrą wykonała piosenkę z serialu Twin Peaks „Falling”.

Laura Kriefman:

Laura Kriefman is the award-winning Director, Producer and Artist behind Hellion Trace. With over a decade of experience delivering interdisciplinary projects worldwide that fuse music, movement and technology. Kriefman has created multi-award winning interactive shows, installations and spectacles that have been commissioned worldwide including USA, Brazil, Ireland, Croatia, Europe, India, and Indonesia. Her work has been recognised with numerous international fellowships including: Questlab Artist in Residence with Wayne McGregor, 2018 Mozilla XR Studio Fellow, PRS Female Innovator in Music (keychange.eu), 2016 INK Fellow, 2015 WIRED Magazine/The Space Creative Fellow and a 2011-2012 Clore Cultural Leadership Fellow. Kriefman has been a speaker at INK, WIRED, ReMIX, SxSW Interactive, World Science Fair (New York), TEDxRoma, TEDxDanubia and TEDxLondon.

Magda Chołyst:

Certyfikowany coach Ericsson International. Edukatorka i projektantka procesów w innowacyjnym nurcie duńskiej szkoły Kaos Pilots. Wykładowczyni na kierunkach artystycznych i badaczka najważniejszych kompetencji w branżach kreatywnych.
W ramach działań Pracowni Artist in Bloom wspiera artystów w procesach przekładania odważnych wizji twórczych na konkretne projekty, cele i przemyślane strategie działania. Współpracowała m. in. z Hungarian Oncoming Tunes (m.in. jako strategiczny partner projektu Outbreakers’ Lab), Don’t Panic, We’r From Poland, Festiwalem MENT Ljubljana, Budapest Showcase Hub, Festiwalem Inne Brzmienia czy Warsaw Music Week.

Markus Linde:

Markus Linde has been successfully running his thag’s agent imprint for some 16 years now, making him a veteran of independent German synch agencies. With a long professional history in the record business (marketing, A&R), publishing (Managing Director at Freibank Music Publishing) and artist management, he draws from experience and knowledge, as well as from a love of music.
As thag’s agent, Markus has a track record for music placements in national and international advertising campaigns and he also contributes to films and TV productions. His services include music rights research and clearances, however, for his musical input he refers to a wide range of selected sources, among them publishing and label catalogues from the majors to the smallest independents. Markus also is a speaker on international conferences and consulting contributor to workshops and seminars. He is founding member and Project Leader of the Europe in Synch project, a MUSIC MOVES EUROPE Preparatory Action with the support of CREATIVE EUROPE.

Marta Wojnar:


Marta Wojnar i jej praca w branży muzycznej to klasyczny przypadek spotkania odpowiednich osób w odpowiednim czasie. Pierwsze lata pracy w wykształconym zawodzie (logopeda) i brak satysfakcji sprawił, że postanowiła wypróbować swoich super mocy w innym miejscu.
Spotkanie po latach z Robertem Amirianem (NEXTPOP Songwriters’ Label) zaowocowało zaproszeniem do współpracy i było odpowiedzią na niespełnione zawodowe ambicje. Urodzona organizatorka wpadła w swoje przeznaczenie i w końcu połączyła dwie największe pasje – miłość do zarządzania i muzyki (przez lata uczyła się w szkołach muzycznych I i II stopnia w klasach Fortepianu i Rytmiki).
Praca w wytwórni NEXTPOP dała jej okazję do pracy z wyjątkowymi artystami – Baasch, BOKKA, Fismoll, Kari, Milky Wishlake, czy Oly. Koordynacja procesów produkcyjnych albumów, tworzenie wizerunku i dbanie o codzienne aktywności Artystów, w szczególności koncertowe, stały się definicją wymarzonej pracy. Jako manager i booker działa od 2013 roku, z czego znaczną część związana była z labelem NEXTPOP. Od grudnia 2017 kontynuuje 5-letnią współpracę z zespołem BOKKA, już jako samodzielny management. Od niedawna, razem z Formusic Management, współpracuje także z Kasią Lins. Prywatnie żona oraz mama Maxa i Heleny.

Martiina Putnik

Martiina Putnik is the head of international projects in Music Estonia and co-founder of Monday Morning Management. Till this year Martiina was responsible for international projects and collaborations at Tallinn Music Week amongst other things working on preparing and running the Keychange project from the Estonian partner side.

Matjaz Mancek:

Currently active as Head of Music Programme at Kino Šiška venue in Ljubljana and project manager of MENT Ljubljana festival and conference. Actively involved in music world since 1996 as a musician in various noise rock (Štirje Pravi Dedci – opened for Fugazi in 1999), free improv (Alzheimer Trio) and experimental bands/projects (BAST). He was a radio activist at Radio Študent as a DJ, and later on music editor from 1996 till 2003. He has initiated Klubski Maraton of Radio Študent project in 2001, has been co-coordinator of CrossRadio network of ex-Yugoslavian independent radio stations (2001-2008), club dj, promoter and producer of local and international music events, editor at rx:tx music label in 2004/5.  In 2005 he has established Kataman Music Action booking and promotion association and run it’s activities until 2009.

Matthew Covey:

Matthew Covey has worked in music and arts immigration since 90s. As a professional musician, as Knitting FactoryRecords’ Amsterdam booking agent, and as the manager of Grammy Award winning band, the Klezmatics, Covey’s varied career has given him a broad understanding of the entertainment industries. He has presented and chaired panels on artist mobility issues at numerous international conferences. Covey is a founding director of Tamizdat, a 501(c)(3) non-profit that promotes international cultural exchange. He is president of Howard Zinn’s Voices of a People’s History of the United States. He holds a J.D. from New York Law, an M.A. focussing on post colonial literary theory from University College Dublin, a B.A. in English from Oberlin College, and is admitted to the New York Bar.

Nuno Saraiva:

Nuno Saraiva is the Founding Director of Lusitanian Music Publishing, in Lisbon Portugal. With 20 years’ industry experience in Canada, UK and Portugal, Saraiva has worked in publishing as well as record labels, artist management and international project consulting, since 1996. He is the founder of the SCL-Agency, a Lisbon-based Music Consulting Company. Lusitanian is the first one-stop of its kind in Portugal, singing Portuguese authors/composers as well as sub-publishing international catalogues for Portugal: Freibank, Schubert, Fairsplit, and Arts and Crafts Publishing are some of Lusitanian’s catalogues. Nuno Saraiva is also the founding President of the AMAEI, the Portuguese Indie Label Association, Board Member of IMPALA, and Executive Director of WHY Portugal, the Portuguese music export office; with Saraiva also joining the EMEE Board in 2018 – European Music Exporters Exchange. Lusitanian is developing a series of pioneering capacity building workshops with the Creatives Club, CCP; as well as the Portuguese Institute of Cinema (ICA): introducing the professional activity of music supervision in Portugal.  On an European level, AMAEI is undertaking a Music Moves Europe preparatory action, „Europe in Synch”, led by Saraiva jointly with music supervisors Markus Linde and Nis Bogvad.

Ola Krakowska:

Ola Krakowska (Alter Art – Open’er Festival) has worked in the live music industry for the past twelve years as a communications and PR manager responsible for Open’er Festival, Orange Warsaw Festival, Krakow Live Festival and other events like Cirque du Soleil. From the very beginning she has been associated with the biggest independent promoter in Poland – Alter Art, where she learned everything. Worked in international environment promoting festivals mainly in the UK (DIY Mag, NME, The Guardian, ShortList) as well as with many organizations e.g. European Commission. She is part of Yourope (European Festivals Association) and EMAC – the European Marketing and Communication Group.

Przemysław Gulda:

Przemysław Gulda – dziennikarz piszący o kulturze. Publikuje przede wszystkim w „Gazecie Wyborczej” i w portalu gazeta.pl, jego teksty znaleźć można także na innych łamach, m.in. w portalu Wirtualna Polska. Na kanale @guldapoleca na Instagramie prowadzi codzienny serwis z recenzjami najnowszych płyt, filmów, spektakli, wystaw i książek. Jest stałym gościem festiwali muzycznych i konferencji branżowych w Europie i Stanach Zjednoczonych, m.in.: South By Southwest, Primavera, Coachella, Glastonbury i Eurosonic. Jest jurorem wielu konkursów dla młodych zespołów. W festiwalu Enea Spring Break aktywnie uczestniczy od pierwszej edycji.

Radek Łukasiewicz:

Założyciel zespołu Pustki, z którym wydał sześć albumów długogrających, dostał nagrodę im. Grzegorza Ciechowskiego, był dwukrotnie nominowany do nagrody „Paszportów Polityki” oraz do nagrody „Fryderyki”. Za zeszłoroczny wspólny album z raperem Biszem także otrzymał nominację do „Fryderyków”. Jego teksty śpiewają m.in. Monika Brodka, Artur Rojek, Natalia Przybysz i Piotr Zioła. Współpracował z takimi artystami jak Katarzyna Nosowska, Muniek Staszczyk, Fisz Emade, Dorota Masłowska. Komponował muzykę do spektakli teatralnych w Teatrze Rozmaitości w Warszawie, Teatrze Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, Teatrze Studio, Teatrze Ateneum, w Klubie Komediowym oraz do filmów i reklam. Stypendysta Ministra Kultury. Uwielbia grać koncerty.

Scott Cohen:

Scott Cohen is Chief Innovation Officer, Recorded Music, Warner Music Group. Scott works closely with Warner’s senior management team to help chart the long-term course of the company at the intersection of music, technology, and culture. A prominent public speaker and lecturer, Scott travels the world evangelizing new business models for the digital age. An outspoken proponent of AR, VR, Blockchain and AI, he is also the co-founder of CyborgNest, a company exploring the interface of biological and digital intelligence.  Scott began his music career in the late ‘80s in independent and major label artist management.  In 1997, Scott and Richard Gottehrer started The Orchard on New York’s Lower East Side to provide independent artists the ability to sell their music to mainstream audiences. With the launch of iTunes in 2003, The Orchard delivered the largest catalogue of independent music to the digital music consumer. A year later, they had become the first indie digital distributor to hit one million paid downloads. In subsequent years, The Orchard expanded into video, music licensing, marketing & analytics, royalty collections, sports media, and other arenas. Two decades after its formation, the company is now owned by Sony Music and has operations in 40 global territories.  Scott sat on the British Phonographic Industry Council for many years and sits on the boards of several cutting-edge companies.  Scott is a human rights activist and strict vegan.  No meat, fish, cheese, milk, honey, leather, wool or anything else derived from an animal.  And did you know he himself is a cyborg?

Tomasz Dąbrowski, Bela Komoszyńska (Sorry Boys)

Sorry Boys zadebiutowali w 2010 r., bardzo dobrze przyjętym przez publiczność i krytyków, albumem „Hard Working Classes” wyprodukowanym przez Tomasza Dąbrowskiego oraz Belę Komoszyńską. W listopadzie 2013 r. ukazała się „Vulcano” – druga płyta zespołu, wyprodukowana przez Marka Dziedzica została uznana za jedno z najlepszych, polskich wydawnictw roku. Podczas festiwalu Top Trendy 2014 Sorry Boys zdobyli Nagrodę Dziennikarzy. Latem 2014 r. wystąpili także m.in. na Orange Warsaw Festival, Jarocin Festiwal oraz zagrali koncert otwarcia festiwalu Tauron Nowa Muzyka, z towarzyszeniem chóru Soul Connection Gospel Group, w kościele Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Katowicach. Sorry Boys został zauważony podczas Reeperbahn Festival w Hamburgu i został zaproszony na dwa koncerty podczas najważniejszego showcase’owego festiwalu w Wielkiej Brytanii „The Great Escape Festival”. Album „ROMA”, wydany w 2016 roku, przyniósł zespołowi nominację do Fryderyka w kategorii „Album Roku Alternatywa” oraz szereg najważniejszych festiwali w kraju. Zespół zagrał również ponad 40 koncertów klubowych promujących wydawnictwo. Sorry Boys zdążył wykształcić swój własny język muzyczny, styl cechujący się umiejętnością kreowania niezwykłej atmosfery, dzięki charyzmatycznej wokalistce Beli Komoszyńskiej, o unikalnej barwie głosu.

Vanessa Reed:

Vanessa heads up the UK’s leading funder of new music and talent development where she’s launched numerous award-winning talent development programmes for music creators of all backgrounds. This includes the pioneering Momentum, Keychange and New Music Biennial programmes. In 2016 Vanessa won the music category in the Hospital Club’s 100 Awards for UK creative industry influencers. In 2017 Vanessa was awarded a Fellowship by Leeds College of Music and accepted Music Week’s Outstanding Contribution to Charity Award for PRS Foundation. In 2018, Vanessa was recognised on the BBC Woman’s Hour Power List as the 3rd most influential woman in the music industry after Beyonce and Taylor Swift.

Zapisy na warsztaty!

16/04/2019

Część warsztatów odbywających się w tym roku w ramach części konferencyjnej Enea Spring Break wymaga zapisów!

Zobacz więcej

French Showcase w czwartek w Meskalinie!

08/04/2019

Po raz czwarty z rzędu na Enea Spring Break Instytut Francuski / Institut français de Pologne à Varsovie oraz Le BUREAU EXPORT zapraszają na przegląd młodej francuskiej sceny!

Zobacz więcej

Znamy program części konferencyjnej Enea Spring Break!

22/03/2019

Zapraszamy na warsztaty, panele dyskusyjne i spotkania w ramach części konferencyjnej Enea Spring Break!

Zobacz więcej
Organizator: Współorganizatorzy: Sponsor
Dofinansowano ze środków
budżetu miasta
Partnerzy:
1 2 3 4 5 6 7 8 9
1 2 3 4 5 6 7 8 9
1 2 3 4 5 6 7 8 9
1 2 3 4 5 6 7